Bubamare

Bubamare mi smo male, uvijek vesele i zaigrane.Volimo i pomažemo jedni druge zato da nam uvijek radosti bude.Igramo se i istražujemo svaki dan, pa nam vrijeme u vrtiću prođe kao san.Priče i pjesme vrlo su nam  zabavne i kroz njih naučimo pouke svakakve.Kroz etno program njegujemo tradiciju i baštinu našu jer volimo Hrvatsku lijepu našu.Što se nekad jelo, kako je izgledalo prelo,što su naši stari radili i kako su sadili.Volimo običaje stare,ali  došlo je vrijeme informatike i druge tematike.U životu je važno znaj dobrotu ti svakom daj!To je poruka Bubamara-devet djevojčica i 15 dječaka koje vole i paze njihove tete-Irena Gašparović i Anita Domitrović.

ETNO PROGRAM

U dječjem vrtiću „ Bistrac“ provodi se kraći etno  program  od pedagoške godine 2012./13., a koji se ostvaruje na osnovi suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta iz 2012.g.

Nositelj aktivnosti je odgojna skupina Bubamare s odgojiteljicama Anitom Domitrović i Dijanom Puškarić koje su završile seminare za provođenje etno programa. Cilj ovog programa je razvijanje osjećaja poštovanja i interesa djece prema hrvatskoj tradicijskoj baštini, te poticanje na očuvanje vlastitog identiteta.

Etno program stvara uvjete za cjelovit razvoj djeteta, poštujući pritom razvojne i druge čimbenike. Dijete se aktivnim doprinosom upoznaje s različitim elementima hrvatske tradicijske kulture kroz likovni, glazbeni, tjelesni i govorni izraz. Na taj se način utječe na razvoj glazbenog, likovnog i plesnog stvaralaštva, a također se razvijaju i komunikacijske i socijalne vještine, ući se o suradnji s drugima, pripadanju grupi i poštivanju drugih.

U sklopu programa djeca upoznaju stare tradicijske igre, brojalice, rugalice, pjesme , plesove, rukotvorine, narodnu književnost , stare zanate, stare uporabne predmete te običaje našeg kraja a i šire.

Najveća vrijednost etno programa je pristup u kojem djeca svojim aktivnim djelovanjem njeguju ljubav prema kraju u kojem žive, njegovoj prošlosti i tradicionalnim vrijednostima i tako razvijaju svoj nacionalni kulturni identitet.

Napisala: odgojiteljica Dijana Puškarić