Proslavili smo 60. rođendan vrtića

Obilježavanje 60. godina ranog i predškolskog odgoja u gradu Ogulinu.

Iz godine u godinu trudimo se ići naprijed, u korak sa suvremenom pedagoškom praksom. Cjelokupna kvaliteta života djeteta u vrtiću je rezultat uvažavanja i razumijevanja svih dionika odgojno obrazovnog procesa. Kvalitetu odgoja i učenja djece u vrtiću nikako ne smijemo promatrati kroz perspektivu onoga što ih je odgojitelj  određenog dana podučavao, niti je svesti na informacije koje dijete po dolasku kući može reproducirati (što su taj dan u vrtiću „naučili“).

Kvalitetu življenja, odgoja i učenja djeteta u vrtiću određuje splet okolnosti, pa i onih „nevažnih“, u kojima se dijete svakodnevno nađe. Bolje je reći da u vrtiću uopće nema nevažnih situacija.

Sve su situacije vrtićkog odrastanja važne jer mogu voditi razvoju samopouzdanja, kompetentnog i samostalnog djeteta, ali se isto tako u njegovo pamćenje mogu utkati i kao bolna sjećanja koja će pamtiti cijeli život.

Dijete je osoba, ono nije mali čovjek, dijete je dijete s golemim i nepredvidivim potencijalom za učenje i razvoj.

Veliki naglasak stavlja se na suradnju i partnerski odnos sa roditeljima.  Vrtić ima obvezu da u suradnji s roditeljima podijele odgovornosti, dogovore se što je čija obveza, kako bi zajedno djetetu osigurali kvalitetno okruženje u kojem će ono biti zadovoljno, sigurno i prihvaćeno.

Ako dijete voli ići u vrtić jer se u njemu dobro osjeća, jer mu je tamo zanimljivo, ima mnogo prijatelja s kojima se igra i druži, ako voli svoje odgojitelje i po dolasku kući o svom boravku u vrtiću rado govori, vjerojatnost da je njegov vrtić kvalitetan je velika.

Put razvoja vrtića kojim smo krenuli ponekad je ravan, a ponekad vijugav, posut laticama, ali i trnjem. Jer, mnogo je lakše prihvatiti, nego u praksi ostvariti odgojno-obrazovni pristup u kom se svako dijete, sa svim njegovim individualnim posebnostima, može razumjeti, njegov razvoj i učenje podržati.

Na tom putu rukovodimo se idejama da je dijete vrijednost samo po sebi, a dobrobit djeteta naša temeljna briga i da vrtić treba biti  mjesto istinskog življenja, igre i učenja.

 

Ravnateljica

Ivanka Turković