Mješovite skupine

                                                                                

Dječji vrtić je mjesto i oblik zajedničkog življenja djece, odgojitelja i roditelja. Nastoji svojim radom i pristupom biti dio svakodnevnog obiteljskog života. Obiteljski život i atmosfera obilježavaju djeca različite dobi,te je stoga tako i u vrtiću jer predstavlja prirodnije okruženje. Mješovite skupine su skupine u kojima je dobna razlika djece između dvije i tri godine.U takvim skupinama djete spontano bira aktivnosti, partnera ili više njih koji će sudjelovati zajedno s njim u različitim aktivnostima i igri. U mješovitim skupinama svako djete ima priliku u manjim skupinama učiti i razvijati se na najbolji mogući način.

Mnogi roditelji se brinu da takve skupine nisu dobre za njihovu djecu , da će djete nalazi li se u takvom okruženju „ nazadovati“. Pa se postavlja pitanje je li doista  tako?

Larry Cuban (Stenfordsko sveučilište):
„Skupine u kojoj djeca brinu jedna za drugu, uče jedni druge, uče jedni od drugih, jačaju dječje samopoimanje jer svako dijete može doprinjeti skupini na svoj način.“

Uloga svakog djeteta jednako je važna. Razvoj djeteta ne procjenjuje se u usporedbi s drugima već se svako dijete promatra kao individua.Mlađa djeca osjećaju se zaštićenima, rado prihvaćaju skrb svojih starijih vršnjaka s kojima se inače vole družiti, a koja se može prepoznati već u vrijeme prilagođavanja novog djeteta na vrtić, pa do svakodnevnih, sitnih postupaka u igri i u radu.Starija se djeca vole brinuti o mlađoj igrajući pri tome razne zaštitničke uloge i razvijajući osjećaj strpljivosti i odgovornosti. Jedni i drugi pri tom doživljavaju prednost bivanja s drugima. Jedna od prednosti mješovitih skupina je i ta da djeca najčešće ostaju s jednim odgajateljem nekoliko godina što pogoduje razvoju zajedništva.

NEKE OD PREDNOSTI MJEŠOVITIH SKUPINA:

– mlađa djeca uče od starije

– mogućnosti biranja prijatelja po interesima

– više smopoštovanja

– pozitivan utjecaj na razvoj govora

– razvoj brige o drugima

– bolja smoregulacija ponašanja

Dobno mješovite skupine uključuju prosocijalna ponašanja koja doprinose cjelodnevnom razvoju djeteta. Takve skupine i za odgojitelja predstavljaju puno veći izazov i iziskuje znatno veći angažman, ali samo na taj način može omogućiti djetetu poticaj za cjeloviti razvoj.

Odgojiteljica                                                                                                                                                                   

 Monika Kurteš